الفبا

الفبا

دیگر حتی جادو هم کدو ها را کالسکه نمی کند

شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۸۶، ۰۸:۰۲ ق.ظ

هوس پر کشیدن تا عمق مبارک چشمانت

و لمس انحنای پر شکوه نفسهایت

در بستر پر باران تغزل

 

تمام حوصله های جهان را در کوله پشتی هزار دوستت دارم هم که میهمانم کنی

تاب این فاصله های ناپیمودنی را نمی آورم .

 

من، تنها تکیده ترین قلب زمین را به ارث برده ام

 

دست هایت را هم که بگشایی

ارمغانی بیش از اینهمه خستگی ندارمت

 

آنسوی آبهای نیلگون

کسی فراتر از تمام این داستانها

چشمهایش را به جاده های بی بازگشت دوخته

و سهمی از من را به انتظار نشسته است .

 

از هم می گذریم

و در این عبور خاموش

نشانی از سخاوت من نیست

نشانی از بزرگی تو نیز هم .

این ساعت از آن ما نیست

و او که کلاف پیچیده این روز ها را می بافد

این دم را به نام من

به نام تو

گره نزده .

 

به بهای دروغی بلند

و به هزار بهانه نا بخشودنی

در تکرر نا مکرر این روزها

فقط و فقط آن نگاه سراسر هوس را یادگار برده ام

شهوت آغوش تو

چیزی شبیه امن ترین نقطه زندگی ام .

 

میهمانی خلاء در پیش است و

من پیچیده در حریر و دیبا

موهایم را به باد سپرده ام

این چشمهای سیاه از مداد و سرمه

را به اشک می سپارم

و کفشهای سیندرلا

که تنها، رویایی از کودکی ها ست .

شاهزاده ای نیست .

حتی اگر تمام ساعتها بایستند و به 12 نرسند،

تنهایی ام میهمانی در خور ندارد.

دیگر حتی جادو هم کدو ها را کالسکه نمی کند.

از: ندا. م

  • ندا میری

نظرات (۲۲)

احوال خانوم میری؟
سلام / خیلی خیلی حال کردم / نه فقط به خاطر وسعت واژه ها / نه فقط به خاطر عمق تصاویر به یادماندنی / نه فقط به خاطر لحظه های ناب شاعرانه / نه فقط به خاطر شباهت استعاره هایش به من! / به خاط همه این ها دوستش دارم
راستی / دوست دارم بخوانی شان برایم / با صدای مه آلود خودت!
زیبا. بی نظیر. دوست داشتنی ... عین خودت!
سلام
دلمویه ی پرمحتوایی مثل همیشه
باقی بقایت
بدرود
چون راز سر به مهر نهان دارم
وان شوربخش واژه ی نامت را
من دره ی عمیق غمم ، در من
پرواز ده طنین کلامت را........
سلام عزیزم. عالی بود. اگه تونستی به منم سر بزن.
  • ا... ( وبلاگگگ جدید برای بهرام عزیز )
  • سلام ... خیلی زیبا می نویسی
    من 1 وبلاگ ساختم برای بهرام رادان ... چون از مطلبی که درباره سنتوری نوشته بودی خیلی خوشم اومد گفتم بهت اطلاع بدم ...
    من شما رو لینک کردم
    ندا عزیز سلام ... از این که با وب خوشگل و قلم زیبات آشنا شدم خیلی خوشحال شدم ...
    نوشته هات (مخصوصا قسمت سنتوری) بدجوری به دلم نشست ...
    اگه دوست داشتی پیش منو بابام هم بیا ...
    با اجازه لینکت می کنم و خوشحال می شم اگه تو هم لینک کنی ...
    سربلند باشی
    سلام دوست عزیز
    هکر های عزیز ایرانی ولمان کردند حال نوبت هکر های ناعزیز عراقی بود که قلم را در دستانمان بخشکانند که نخواهند توانست
    خوشا به سعادتتان که در بلاگفا خانه دارید که خانه ما در پرشین بلاگ مورد تاخت و تاز تازیان ............قرار گرفت .و در حدود یک ماه کل پرشین بلاگ هک شده بود و تازیان بر خود می بالیدند که میتوانند زبان شکر شکن پارسی را در محاق برند غافل از اینکه در طول تاریخ نتوانستند و نخواهند توانست .
    شعر بسیار زیبایتان را خواندم و بارها خواندم
    هنوز هم زیبا می نویسید
    اما رد پایتان در وبلاگم خالیست
    ترا من چشم در راهم
    یا حق
    امید
    خیلی خوب بود ، مثل همیشه !
    راستی خیلی وقت است به سینمای ما سر نمی زنید ؟
    یا حق
    سلام
    با یه خاطره تلخ از این دنیای نامرد به روزم ...
    خوشحال می شم بیای
    ندای نازنینم:
    امروز گویا تولد سایت بوده.اعتراف میکنم که من یادم نبود ولی بچه ها همه یادشون بود.زنگ زدم تا این تولد رو با هم جشن بگیریم نبودی.پس اومدم تا اینجا که خونه ی خودته بهت تبریک بگم و بگم که چقدر ممنون سینما ما هستم و ممنون امیر قادری که تو رو به من دادن. بهترین هدیه ای بودی که کسی میتونست بگیره.ندا خوشحالم که هستی و ممنونم که هستی.
    خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم در روزهای یک سالگی کافه بعد از مدت ها دوباره کامنت گذاشته اید !
  • خورشید شکوهمند و رز مقدس
  • خیلی پرشور و دلنشین بود ... از عمق وجودت ریشه گرفته ... به نظر می رسد گرم ترین و مهربان ترین قلب زمین را به ارث برده باشی، سروده ات که این را نشان می دهد ... خورشید شکوهمند و رز مقدس به روز شد: فیلم "خوشگل 200 پوندی"
    سلام
    کلی ازت دفاع کردم تو یکی از نوشته هام تو وبلاکت رسمش نیست به وبلاگ ما سر نزنی دفعه ماقبل آخرت باشه
    سلام

    همیشه اوقات وقتی که یه مطلب خوب و قابل تامل می خونم .همیشه اوقات وقتیکه یه حس غریب که نمی دونم جه حسیه .شادیه یا غم از خوندن یه مطلب بهم دست میده احساس می کنم خیلی چیزا رو دارم .احساس می کنم در این دنیای پر از نیاز بی نیاز اینهمه نیاز درو غینم که خیلی ها به خاطرش همه چیز رو زیر پا میزارن فکر می کنم یهترین تمجید از نوشته ات باز نوشت قسمتی از گل گفته خودت باشه که من اونجا حسم تو اوج بود .

    آنسوی آبهای نیلگون
    کسی فراتر از تمامی این داستانها
    چشکهایش را به جاده های بی باز گشت دوخته
    و سهمی از من را به انتظار می کشد

    و اینکه دست مریزاد دختر
  • گفتگوهای خودمانی سر میز غذا خوری...
  • تو فوق العاده ای...دختر!
    الهی به امید یو


    سلام


    ممنونم از وب زیبای شما خوب بود



    اگه حال کردی پیش ما بیا


    bybbybyby
    دیگر حتی پرنده ها هم دوست ندارند در ایوانی که او نیست سرک بکشند / دیگر حتی برای به یادآوردن بوسه هایش بر روی گونه ها توانی نیست / دیگر حتی ... دیگر حتی ... بگذریم ! با همه این روزهای سخت و بی طاقت / زندگی هست !
  • سعید هدایتی
  • نمیدونم چی بگم. خیلی سخته من کشیدم .ولی باور کن این روزا هم میگذرن.تحمل کن.توکل توکل
  • دبیرخانه ی همایش شعر پیشرو
  • فراخوان نخستین همایش سراسری شعر پیشرو / محلات
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی