الفبا

الفبا

برای تو

دوشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۸۷، ۰۹:۱۶ ب.ظ


برای تو که تنها سهم من از دنیایی

آخرین بار که چیزی نوشتم برای تو بود و هنوز تمام کاغذهایم به بوی تن تو بهاری اند...

لذت آن اولین بار از تو گفتن که نه، برای تو گفتن آنچنان زیر زبانم مزمزه باران و ستاره نشاند که دوباره نوشتن انگار دور ترین کار دنیا شد ... هنوز نشئگی من و کاغذ و قلم برپاست ....

امروز که روز میلاد توست همان دم افطار است ... به طعم تر بوسه تو ماهها روزه سکوتم را شکسته ام ... و جای تو که در حضور اینهمه فاصله حتی دمی خالی نیست ...

تو با منی ... همیشه و همه جا ....

******

توشه ای برداشته ام

کوچه به کوچه، شهر به شهر، غربت به غربت را

گشته ام

شاعری می خواهم

که شاید به یمن تعابیری که من نمی دانم و نمی شناسم، گره کور دل ام

را برای چشمهای تو بگشاید ...

 من مانده ام و این زبان الکن

          و التهاب غریبی که فرو نمی نشیند

روزی هزار کاغذ حرام می کنم،

تمام واژگان دنیا را اسیر کرده ام

          و هنوز از تو چیزی نگفته ام

من صفحه ای می خواهم که بوی خاک بدهد

                    به وسعت هزار جزیره تنها

صفحه ای که عطر غربت دائمی تو را به لحظه هایم بپاشد

قلمی می خواهم به بلندای هفت آسمان

           و دواتم بیشمار اقیانوس

آنوقت از تو خواهم سرود ....

           شاید

                      شاید

اگر صدایم نزنی

          اگر نگاهم نکنی

                  اگر دستهایم نلرزند ....

                                                از: ندا. م

 

  • ندا میری

نظرات (۲۰)

زیبا بود هرچند سرشار از دلتنگیست .
ما تازه به دنیا آمدیم لطفا سری به ما بزنید
http://www.thejoker.blogfa.com/
تو
سهم تو را از جهان
یافته ای
که نثارش کنی
اشک
یا
شعر
یا
دل .
  • صوفیا نصرالهی
  • من که با خوندنش هم دستم لرزید و هم دلم...
    نوزده شهریور اما من به یاد تو بودم نازنین.
    به هر بهانه ای برگردی و باشی دل من از شادی پر می کشد چه برسد به این که بهانه اش انقدر شیرین باشد.
    بیشتر باش عزیز روز های خوب و بد من.
  • محمدعلی خبیر
  • سلام.
    با یادداشتی بر فیلم "دیگر دختر بولین" به روزم.منتظر حضور و نظرات صاحب شما هستم.
    موفق باشید هرجا که هستید
  • امیرحسین جلالی
  • سلام نداجان!
    می بینم که بالاخره غیبت صغری رو شکستی و برگشتی.
    تو این مدت سراغتو از بچه ها می گرفتم و برای تعجیل در ظهور دعا می کردم!
    به هرحال خوشحالم که هنوز داغونی و درد داری.
    امیدوارم که هیچوقت بی درد نشی استاد.
    مخلصیم.
    برگشتن خسرو را تبریک میگم عزیزم و امیدوارم خوشبخت بشین
    پرونده ای برای فیلم ماهی بزرگ تیم برتون در کارنامه
    با یادداشت هایی از
    ساسان امیر کلالی
    امید غیائی
    حامد اصغری
    لطفا بخوانید ونظر بدیدhttp://karnamehmag.blogfa.com/
  • بهزاد بهادری
  • سلام
    برای داوری بهترین شعرها دعوتی به وبلاگم
    وخواندن شعری جدید
    منتظرم
    سلام
    سایت موسیقی ما نظر سنجی ای برای انتخاب بهترین آلبوم ها و آهنگ های سال برگزار می کنه .
    طرفداران موسیقی سنتی لطفا به همایون شجریان رای بدید:
    آلبوم خورشید آرزو:http://www.musicema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-2-pid-6.html

    آلبوم قیژک کولی:http://www.musicema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-2-pid-5.html

    تصنیف مرغ سحر: http://www.musicema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-3-pid-35.html

    ساز و آواز عشق پاک : http://www.musicema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-3-pid-39.html

    تصنیف چین زلف : http://www.musicema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-3-pid-40.html

    آواز خورشید آرزو : http://www.musicema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-3-pid-41.html

    تصنیف وطن : http://www.musicema.com/module-pagesetter-viewpub-tid-3-pid-36.html

    لیست آلبوم ها و آهنگ های برتر سال : http://www.musicema.com/top.html
    تیکه ای از پالپ فیکشن یا قصه های عامیانه ـ دیوونه ی ماریا ـ قسمت چهاردهم

    ... بودن با ماریا پارادوکس غریبی رو در من پدید آورد میلی که دوست داشت در اسارت ماریا بمونه و نیروئی که همواره در من نجوا می کرد ماریا جز زجر تدریجی و دهشتناک و روح سرگردانی بیش برام نیست و نخواهد بود . چنانکه بعدها فهمیدم اگه زودتر به نجوای الهام درونی گوش فرا می دادم اون همه سختی و رنج با ماریا بودن رو این روح دوازده ساله ام مجبور نبود تا دو سال تحمل کنه...

    آپم دوست نازنین و مهربونم
    با سلام . خیلی غم داری , فکر شو نکن این دو روز دنیا را خوش باش!

    آفتابگردون

    موفق باشید.
    سلام.
    توشه جز عشق نباید برداشت
    که در این ره قدم حزم بلنگد هر دم
    سلام
    قلم شیوا و وبلاگ وزینی دارید
    به وبلاگ سینمایی من هم سر بزنید
  • امیر احمدپور
  • درود
    تارنگار بسیار خوبی دارید دوست گرامی و مرا با این تارنما خوشحال نمودید
    و شما عزیز رو به وبم دعوت کنم بلاگ من درباره موسیقی اصیل ایران هستش که شامل مطالبی درباره :

    بیوگرافی بزرگان موسیقی اصیل ایرانی

    اخبار روز موسیقی

    اجراها و کنسرت های موسیقی

    مطالب / نقد و .....

    و خوشحال میشم که دیدن کنید و نظر خودتون در درباره بلاگ بدید و در صورت تمایل شما با هم تبادل لینک کنیم

    به امید دیدار

    بدرود

    navafans.blogfa.com
  • امیر بلوکی
  • سلام دوست گرامی ما چند تا جوان ونوجوان هستیم که در حوزه کودک مشغول وب نویسی و طرفداری از بازیگران نوجوان بودیم حال می خواهیم فراتر رویم و کمی پا به عرصه بزرگتر ها بگذاریم اما تجربه کافی نداریم از شما دعوت می کنم که به جمع تیم اینترنتی ما پیوسته و درسایت ما به عنوان نویسنده فعالیت نمائید مثل نقد فیلم و ....... خودتان استاد هستید ما هنوز شاگرد هستیم البته من که نه من حتی شاگر هم نیستم اما علاقه وب نویسی ونت با عث شده دوباره یک سایت جدید راه اندازی کنم و با چند دوست خودم گرد هم جمع شویم و شروع به کار کنیم اسم سایت جدید رو سینمای جوان گذاشتیم و تا شنبه راه اندازی میکنیم امیدوارم شما هم کمک ما کنید
    و سایت ما رو سایت خودتان بدانید حتما بهم سر بزنید دوست دارم اولین نفری باشم که شما رو به دوستانم معرفی میکنم فقط نظر خصوصی بگذارید چون این یک سورپرایز است و نمی خوام طرفدارن وبلاگم بفهمند من دوباره سایت زدم تا افتتاحیه
  • مهدی قنبری
  • سلام

    به روزم با

    ...سکوت کردن یک مشت شکل بی معنی

    به احترام به آخر رسیدن دنیا...

    و منتظر
    سلام وبلاگتون خیلی ناااااااازه
    درود.
    نگاهی اتفاقی بود بر چشمانت پس بنگر بر چشمانم.
    www.alphabet1.blogfa.com
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی